lördag 3 april 2010

Sista natten med gänget

Efter Ministermötet så var det dags för FEST!

Lena hade bokat en resaturang på den gatan där vårt hotell låg.

Det var ett 20-tal gäster som vi har träffat under våra två veckor eller sådana som gärna velat träffa oss och som nu hade chansen. Det blev god mat igen, lite mer avslappnat och när vi hade tackat av oss själva och Lena, Akko och Tochi så var vi ett gäng som drog vidare till en pub och diskuterade och hade allmänt trevligt.

Eftersom vi har haft lite svårt för att komma ihåg alla japanska namn så har vi döpt om dem och i kväll kom frukostmannen, bokförläggarne, den försiktige advokaten, parlaments sekreteraren, sköldpaddskvinnan, studenterna, boköversättaren m.fl Jag kommer att göra ett avslutande blogginlägg med lite mat och annorlunda upplevelser men det får bli när jag kommer hem.

Lördag den 3 april så är hela denna resa slut!
Vi blev avvinkade av Lena på stationen och for ut till flygplatsen.
Där var det skönt att bli av med väskorna, TRODDE VI!
Det visade sig att jag, Barbro och Mats hade 11 kg för mycket tillsammans. Det blev till att försöka få med så mycket som möjligt i handbagaget.
Jag har en fundering på vem som var den skyldiga....den som hade mest problem var en kvinna från västkusten........

Till slut fixade vi det hela och så var vi på väg hem!!
När man kommit så här låångt så vill både kropp och hjärna bara hem, hem hem....
24 timmar senare checkade jag och Mia in på ett hotell på Arlanda. Underbart!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar